Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Jooga võib aidata võidelda depressiooniga

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Jooga harrastamine aitab keha tasakaalu viia. | FOTO: Wavebreakmedia ltd / Panther Media / Scanpix

Värske uuring näitab, et regulaarne joogaga tegelemine võib aidata depressiooni käes kannatavaid inimesi.

Ajakirjas Journal of Alternative and Complementary Medicine avaldatud Bostoni Ülikooli teadlaste uuringust selgub, et igal nädalal joogaharjutuste tegemisest võib olla abi raskete depressioonijuhtude ravimisel, kirjutas Health 24. Joogast võib teadlaste hinnangul olla kasu nii alternatiivse kui ka täiendava ravimeetodina.

Sellisele järeldusele jõudsid teadlased pärast 30 depressiooni põdeva vabatahtliku terviseandmete analüüsimist. Uuringus osalejad jaotati juhusliku valiku alusel kahte rühma. Esimesse rühma kuulunud inimesed võtsid igal nädalal osa kolmest 90-minutilisest joogatunnist ja tegid harjutusi ka kodus. Teise rühma kuulunud katsealused tegelesid joogaga pisut vähem: peale kodus harjutamise osalesid nad igal nädalal kaks korda 90-minutilises joogatunnis. Kõik uurimisalused praktiseerisid Iyengari joogat, mis keskendub täpsetele poosidele ja hingamise kontrollimisele.

Teadlased avastasid, et mõlemasse rühma kuulunud katsealustel vähenesid depressiooni sümptomid märgatavalt. Uuringus osalejatel, kes käisid joogatunnis kolm korda nädalas, oli küll vähem depressiooni sümptomeid kui neil, kes tegid nädalas kaasa kaks trenni, kuid ka vähene jooga harrastamine aitas meeleolu paranemisele tublisti kaasa.

Uuringu juhtivautori, Bostoni Ülikooli psühhiaatria ja neuroloogia professori Chris Streeteri sõnul mõjutab jooga kehas teistsuguseid neurokeemilisi mehhanisme kui meeleolu muutvad ravimid. Seetõttu võib jooga Streeteri sõnul pakkuda võimalust ravida depressiooni uuel viisil, millel ei ole ühtegi kahjulikku kõrvalmõju. Palju abi võiks joogast teadlaste arvates olla ka inimestel, kellel ei õnnestu ravimite abil depressioonist vabaneda. Neid inimesi on Streeteri hinnangul palju: 40 protsenti kõigist depressiooni põdevatest inimestest ei saa tema sõnul ravimitest piisavalt abi.

Ka New Yorgi Lenox Hilli haigla psühhiaatri Alan Manevitzi sõnul võib joogast abi olla miljonitele depressiooni all kannatavatele inimestele. Tema sõnul toimib jooga sama moodi nagu teised harjutused, mis aktiveerivad ajus heaolutunnet tekitavad kemikaalid. Tohtri hinnangul võib jooga aidata meelerahu leida ja vähendada organismis selliste kemikaalide hulka, mis võivad depressiooni süvendada. Manevitz lisas, et ka teadlikult tehtud liigutused mõjuvad kesknärvisüsteemile väga hästi.

Depressioon on haigus, mis mõjutab meeleolu, keha, mõtteid ja tundeid. Sellel haigusel on väga palju liike ja alaliike. Kuigi depressiooni täpset põhjust ei ole kellelgi veel õnnestunud välja selgitada, on teada, et selle väljakujunemisel mängivad rolli erinevad bioloogilised, geneetilised ja psühholoogilised tegurid.

Tagasi üles