Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Soome visionäär ehitab 1341 hobujõudu arendavat elektriautot

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Pasi Pennanen oma 1341 hobujõudu arendava elektriautoga. Inspiratsiooni sellise masina ehitamiseks sai ta 2008. aastal Pariisi autonäitusel, kui sai ühena esimestest eurooplastest sõita Tesla Roadsteriga. Pennaneni loodud auto tootmiseni läheb veel vähemalt kaks aastat aega. | FOTO: Mihkel Maripuu / Postimees

Pööraste ideedega Soome autoentusiast Pasi Pennanen ehitab hüper-elektriautot. Toroidioniks ristitud sõiduki tootmine peaks algama paari aasta pärast ja kaugem eesmärk on osalemine 24 tunni kestvussõidul Le Mansis.

Helsingist saja kilomeetri kaugusel on üks väike linn Raasepori. Linnakese servas on valge garaaž, mille juurde jõudmiseks tuleb sõita üle nagiseva puusilla ja siis veidi mööda auklikku kruusateed. Kui olete möödunud uksekellast, millele on kirjutatud TOROIDION OY, ja astunud hämarast eeskojast lumivalgeks võõbatud töökotta, näete esmalt rehvihunnikuid ja seejärel sportauto pisikest savimudelit ning kerepaneelide vorme.

Miks on autol just 1 MW võimsust? Kellelgi pole ju nii võimsat masinat vaja?

Oi, on küll! Kas sa oled kunagi proovinud kiirendada 200 km/h pealt 300ni? Tavalisel autol saab seda tehes lihtsalt jõud otsa. Meie autoga peaks see võtma umbes 3,5 sekundit.

Kiiruseni 100 km/h kiirendavad paljud superautod umbes 2,7 sekundiga, kusjuures piiriks saavad füüsikaseadused ja rehvid. Meie auto suudab sama, kuid arvutused näitavad, et liimirajal ja spetsiaalsete rehvidega suudaksime olla veelgi kiiremad. Kõik see on võimalik tänu suurele võimsusele.

Tagurpidi T-tähte meenutav piirjoon auto ninas on tegelikult koht, kust lükatakse sisse terve auto pikkune aku. Ühe laadimisega saab sõita 200 kilomeetrit ja aku vahetamiseks tuleb uuele akule n-ö otsa sõita. Et tähelepanelikul vaatlejal tekib kindlasti küsimus, miks seisab auto vahtplasti tükkidel, siis olgu öeldud, et põhjus on pooleli olev elektrimootorite vahetamine ja sellest tulenev vajadus liigutada auto alla tõstuk. / Mihkel Maripuu / Postimees

Kui üritad Teslaga Saksamaa kiirteel sõita, siis see lihtsalt sureb. Pärast tippkiiruse saavutamist hakkab ta kohe aeglustama, sest mootorid ja ülekanded pole sellise kiiruse hoidmiseks mõeldud. Meie oleme ehitanud auto nii, et ta suudaks sõita tippkiirusega 450 km/h 15 minutit. Ja ta suudab seda. Tõsi, kuigi selleks on väga vähe sobivaid teid, tahaksime tippkiiruse tulevikus kindlasti ära proovida. Muide, tänapäeval on isegi Nürnburgringil kiiruspiirangud, sest nii paljud on teelt välja sõitnud. Seal rekordite püüdmiseks tuleb terve rada kinni panna, mis nõuab hulka asjaajamist ja on ka väga kallis.

Kahe aasta eest ütlesite, et teie eesmärk on ehitada auto, mis kaalub 700 kg ehk kaks korda vähem kui keskmine pereauto. Mis sellest plaanist on saanud?

Edasi lugemiseks liitu tasulise Postimehega

Sul ei ole hetkel tellimust. Edasi lugemiseks telli Postimees!

Oled juba tellija? LOGI SISSE või SEO LEHE TELLIMUS
KUUPILET
5.99 € /kuu
TELLI KUUPILET
PÄEVAPILET
3.99 € /päev
TELLI PÄEVAPILET
Tagasi üles