Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Kris Meeke teeb puust ja punaseks, miks tal on Ott Tänaku ees eelis

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Kris Meeke tööhoos | FOTO: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Kris Meeke’i mullune esikoht Portugali rallil oli juba ette tähtedesse kirjutatud. Britt kihutas küll aastavanuse Citroëniga, ent kuna meeskond pidas vahehooaega ja ei löönud kaasa kõigil etappidel, oli tema stardikoht konkurentidest selgelt parem. Sama seis on ka tänavu: hooaja algul kolinal viiest rallil neljal lati maha ajanud Meeke saab Portugalis lähte alles üheksandana, konkurendid on tee talle kenasti puhtaks teinud.

Ralli MM-sarjas muudeti tänavu reegleid ja punktitabeli alusel saavad sõitjad lähte vaid reedesel võistluspäeval. Citroëni esisõitja Meeke selgitab, miks tal on Portugalis neil kaheksal kiiruskatsel neljandana startiva Ott Tänaku ees eelis: «Üldiselt on kruusarallil tee pindmine kiht libe ja lahtine, pisikesed kivikesed on kõige peal. Esimesed autod pühivad selle minema. Harilikult tähendab see, et alt tuleb välja kõvem pinnas.

Kui nüüd päris aus olla, siis siin rallil tundub kõik väga libe, aga kohati seda tugevat põhja tee all lihtsalt pole. Ehk pidamine eriti ei muutu. Muidugi mingi puhastamisefekt siiski toimub, aga vahe pole nii suur kui näiteks Mehhikos või mõnel teisel taolisel võistlusel. Jah, kruusarallil on kuiva ilma puhul tagantstartijal alati eelis ja eesootav nädalavahetus tundub tulevat kuiv, nii et meil on tõesti esimesel päeval teatav eelis, aga ma ei oska hinnata, kui suur see täpselt on.»

Tänavuse hooaja eel pakkusid kihlveokontorid, et Meeke’i tõenäosus tulla maailmameistriks on sama suur kui Sebastien Ogier’l. Hetkeseisuga on prantslane aga MMi suveräänne liider, Meeke hoiab nelja katkestamise ja Mehhiko etapivõiduga (sedagi tänu heale õnnele, sest viimasel katsel vaid riivati tee ääres parkinud autot, mitte ei sõidetud sellele konkreetselt otsa) üheksandat kohta. «Olen tänavu teinud vigu, mida tahan heastada,» tõdeb põhjaiirlane, et peab end Portugalis tõestama.

«Olukord on igal aastal uus ja eelmise aasta võit ei maksa tegelikult midagi, peale selle, et tunnen end neil teedel mugavalt. Sellest ajast saati, kui Portugali ralli riigi põhjaossa tagasi kolis, olen üldse siin sõitmist nautinud – ka 2015 oli meil siin hea hoog ja isegi juhtisime rallit, enne kui lõpuks võidust natukene puudu jäi (lõpetati neljandana – V. V.). Aga nagu ma ütlesin: mulle meeldivad siinsed teed ja kuigi võistlustrass on üpris teistsugune – 50–60 protsenti erinev mullusest –, suudame loodetavasti teha tugeva tulemuse.»

Tagasi üles