Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Kas MM-tiitli jagavad M-Sport ja Hyundai?

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Thierry Neuville loodab Portugalis vältida mulluseid apsakaid - tema Hyundaisse ei tangitud toona piisavalt kütust. | FOTO: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Kes vana asja meelde tuletab, selle silmaga tuleb teha teate küll mida. Aga kui Thierry Neuville poleks hooaja esimesel kahel autoralli MM-etapil liidrikohal kihutades eksinud, oleks just tema praegu favoriit 2017. aasta maailmameistritiitlile.

Neuville katkestas nii Monte Carlo kui ka Rootsi ralli esikohalt ja mängis maha oivalise võimaluse haarata MM-sarjas liidriohjad enda kätte. Belglase tööandja, Hyundai meeskonna tiimiboss Michel Nandan nendib, et pärast mitut Volkswageni võimu all veedetud aastat on tänavune MM-hooaeg erakordselt põnev: «Tuleb tõdeda, et reeglid on karmid ja piirangud suured – meeskondadele on jäetud teatud vabadus, aga mitte liiga suur. Ja seetõttu on autode jõudlus üsna sarnane. Muidugi annab see MMi põnevusele vaid hoogu juurde. Lisaks on muidugi igas tiimis tänavu vähemalt üks tipp-piloot.»

Kui tõmmata aasta viie esimese etapi põhjal mingeid jõujooni, siis võib väita, et Toyota ja Citroëni meeskonnad on piisavalt tugevad, et siin-seal valusalt salvata, aga kaks kõige vingemat rallimasinat on valmis ehitanud Hyundai ning Ott Tänaku leivaisa M-Sport. Kas need kaks tiimi jagavad ka MM-tiitli?

«Võib täiesti nii minna,» tõdeb Nandan. «Aga Toyota on saanud valmis suurepärase auto, võitnud Rootsi ralligi ja nüüd on nad alates Portugali rallist väljas kolme autoga, nii et küll nad samm-sammult arenevad. Okei, Citroën pole hooaega alustanud nii, kuidas nad oleksid soovinud, aga neil on rallimaailmas meeletult kogemusi, nii et küllap nemadki end kiirelt koguvad. Nii et praegu võib tõesti tunduda, et peame peamist lahingut M-Spordiga, aga ma olen üpris kindel, et kolme-nelja ralli pärast, kui hooaja selgroog on murtud, on ka Toyota ja Citroën tagasi tipus. Ja see teeb sarja veel eriti põnevaks!»

Mida tihedam on jaht tiitlile, seda valusama hoobi annavad ambitsioonidele eksimused. Täpselt aasta tagasi pidi Nandan Portugalis ametlikul pressikonverentsil maha istuma ja nentima, et rallil viiendat kohta hoidnud Neuville katkestas, kuna tema masinasse ei tangitud viimasel teeninduspausil piisavalt kütust. Belglane jäi tühja paagiga lihtsalt tee äärde.

«Eks me õpime oma vigadest,» saab tiimiboss nüüd enda kulul naerda. «Eelmisel aastal oli meil kaks suurt häda – me grillisime ühe auto kenasti ära (avarii teinud Hayden Paddoni auto süütas metsatulekahju, mis lõpetas ka Ott Tänaku ralli – V. V.) ja teisel sai kütus otsa. Et see ei korduks, said asjad paika juba pärast eelmise aasta rallit,» lubab Nandan.

Tagasi üles