Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Ogier: Ott on hea kolleeg

RALLI: Eestis autot testinud neljakordne maailmameister Sebastien Ogier: pean alustatu lõpule viima ja MM-tiitli võitma

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje

Eestlase Ott Tänaku tiimikaaslane autoralli MM-sarja juhtivas M-Spordi meeskonnas, neljakordne maailmameister Sebastien Ogier külastas pärast Lõuna-Eesti teedel läbitud 300 testikilomeetrit Lepnal ka Tänaku suurtoetajat Oleg Grossi.

Sebastien Ogier, millise mulje jätsid teile Ott Tänaku kodurajad Lõuna-Eestis?

Rajad olid väga kiired, väga pehmed, ümbrus oli ilus, siin on lõbus ralliautoga sõita. Enne Poola MM-rallit (see sõidetakse järgmisel nädalal – toim) oli siin kasulik testida, sest rada on sama profiiliga. Arvan, et see oli väga lahe päev.

Kas teid üllatas eestlaste rallihuvi, et isegi testidel oli raja ääres palju publikut?

Seda oli isegi oodata, kuna tean, et eestlased armastavad rallit, eriti pärast Ott Tänaku võitu Sardiinias. Olen kindel, et kümne päeva pärast Poolas on kõikjal raja ääres palju Eesti lippe näha.

Kas teie arvates oleks kunagi võimalik, et ka Eesti teedel korraldatakse ralli MM-etapp?

Siin on palju aspekte, millega tuleb arvestada. Ma tunnen Eesti teid küll vähe, kuid minu arvates oleks siin ilus sõita. Aga siin hakkavad rolli mängima mitmed aspektid, näiteks majanduslikud. MM-etappi võiks teha igal pool ja miks mitte ka Eestis.

Te käisite ka Oleg Grossi välja arendatud Kehala autospordikeskust vaatamas. Millise hinnangu annate sellele, et väikeses kohas on nii uhke rajatis?

Maailmas on palju mootorispordihuvilisi ja tore on näha eri kohtades selliseid radu. Kehala on väga sobilik testsõitudeks ja rallikrossi võistluste korraldamiseks. Kindlasti mulle kui mootorispordi fännile meeldib see.

Meeskonnakaaslane Ott Tänak on pidanud teid suureks eeskujuks ja peab teist palju lugu. Kuidas on Ott aastaga teie silmis muutunud?

Muidugi on ta teinud aastaga suure töö. Kuid pärast viga Korsikal, kui ta tegi avarii, oli ta väga löödud. Tal oli väga suur šanss etapp võita. Tal on hea kiirus, ta on tore mees ja temaga koos on hea tööd teha. Kui tiimis on selline kiire mees, siis ta tõukab M-Spordis ka teisi tagant. Meil on väga suur šanss võita meeskondlik MM-tiitel.

Aasta tagasi Poolas, kui Ott Tänak jäi rehvi purunemise tõttu viimasel hetkel teiseks, olite esimene lohutaja, ja nüüd, kui ta Sardiinias võitis etapi, olite esimene õnnitleja. Millised on need sõnad, mida te neil hetkedel ütlesite?

Neil momentidel on esil väga tugevad emotsioonid. Poolas ma tundsin tema pärast kurbust, sest tal olid head võimalused, mis kadusid viimasel hetkel. Ta oli selle võidu ära teeninud. Ent selliseid asju autospordis juhtub. Ma ei mäleta täpselt, mis ma ütlesin eelmisel aastal, aga mäletan täpselt, mis eelmisel nädalal: «Hästi tehtud, väga hea töö!»

Te olete neljakordne maailmameister, kui kauaks teil motivatsiooni jätkub?

Ma pole kindel, võib-olla lõppeb karjäär sellel aastal, aga ausalt öeldes tahan sõita edasi, praegu ma naudin sõitmist. Ainuke asi, mis natukene motivatsiooni alla võtab, on see, et pean kruusal alati esimesena startima (MM-etappidel minnakse avapäeval rajale üldarvestuse järgi ja kuna Ogier on üldjuhul MM-sarja liider, peab ta rivaalidele teed puhastama – toim). Olen seda aastaid teinud ja see on frustreeriv.

Vahel mõtlen, kas tahan edasi sõita, aga tänavu olen M-Spordiga liitumisest vaimustuses. Praegu on seis hea, aga et see oleks midagi erilist, pean lõpetama alustatu ja võitma MM-tiitli. Arvan, et tahan veel mõne hooaja sõita, aga üldiselt olen juba karjääriga enamuse saavutanud.

Tagasi üles