Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Abituriendid: osa eksamist oli raske

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Eesti keele riigieksam. | FOTO: Scanpix

Tallinnas Liivalaia gümnaasiumis esmaspäeval eesti keele riigieksamit teinud noored leidsid, et uut tüüpi eksami paremus kirjandi ees sõltub sellest, millised on inimese enda tugevaimad küljed.

Kärmemad eksaminandid olid Liivalaia kooli eksamiruumis kohal juba veerand tundi enne kuuetunnise võimeteproovi algust. Abivahendina võis lisaks kirjatarvetele lauale asetada näiteks nii veepudeli, banaanid kui ka ÕSi.

Tartus haridusministeeriumi saalis istus eksamilaudade taga 43 ametnikku. Teiste seas ulatas keeleosakonna juhataja Jaak Viller eksamipaberid ka minister Jaak Aaviksoole.
------------------------------------------------

Kas uues vormis kaheosaline emakeele riigieksam vastas teie ootustele?

Ingel Kübar
12.a klass
Lugemisosa oli hästi põhjalik ja kõige keerulisem, sest sa kunagi ei tea, mida oodatakse: kas laialdasemat seletust või hästi konkreetset vastust. Kirjandiks võtsin viimase teema, eesti kultuuri püsimajäämise. Minu meelest on see uus eksam palju raskem kui varasematel aastatel. Kirjandis ei pidanud sa mingeid muid ülesandeid tegema, aga uues eksamis viivad mitu ülesannet keskendumise mujale.

Jaana Nirk
12.a klass
Mulle teemad sobisid. Lugemise osas tuli põlvkondadevahelistest probleemidest rääkida. Neid olime proovieksamites juba teinud, seepärast ei tundunud, et eksam oleks kõige raskem olnud. Teine osa oli luuletus, mille puhul tuli kirjutada, mida sellest arvad ja mis probleemid seal on, miks ta nii käitus, mis oli varjatud. Seekord oli lugemise osas palju võõrsõnu – kogu aeg pidi õigekeelsussõnaraamat käepärast olema.

Rene Lomp
12.a klass
Erilisi üllatusi ei olnud. Ma arvan, et kirjand oli raskem kui tekstimõistmise osa, sest kirjandit on probleemi põhjal keerulisem kirjutada. Valisin ühiskonna teema. Kui aeg-ajalt ajalehti lugeda, siis see aitab selle teema puhul kindlasti kõvasti kaasa. Teiste teemadega on raskem, sest luule või populaarteadusliku teksti kohta ei ole niivõrd lihtne kirjutada, kui sa ei ole sellega pidevalt tegelnud.

Uve-Ananda Uustalu
12.a klass
Võrreldes oodatuga läks eksamil päris kaua aega, pikaks venis ja oli väsitav. Päris lai silmaring pidi olema, sest teemad olid rasked. Valisin teemadeks eesti kultuuri kaitsmise ja enda maailmavaate kirjeldamise. Kõige keerulisem osa oli tegelikult kogu lugemisülesanne, sest raske oli infot välja otsida. Alguses loed läbi ja poolest tekstist ei saa midagi aru. Siiski on eksam adekvaatsem kui endine lõpukirjand.

Henri Soosalu
12.a klass
Ma ei osanud oodata, et nii raske on. Kõige keerulisem oli teksti mõistmise osa. Seal tuli kirjeldada eetilise kultuuri põhjuseid Ilmar Raagi tekstist. Varasemalt tegime veidi kergemaid asju.
Kasutasin suhteliselt palju
õigekeelsussõnaraamatut, kirjandi kirjutamine oli kindlasti kergem. Keskpäraselt läks, aga järgmisel aastal teen eksami kindlasti uuesti, sest tahaks ikka parandada.

Anni Koppel
vilistlane, korduseksamil
Ma arvan, et läks päris hästi. See teema – enda maailmavaade – oli südamelähedane, ja tekst, mida lugesin, vastas samuti minu ootustele ja oli hea lahendada. Mulle meeldis see uus eksamivariant lõpukirjandist rohkem, sest mul on arutleva kirjandi kirjutamisega kogu aeg probleeme olnud. Oma lõpukirjandi kirjutasin viis aastat tagasi. See on ju hästi individuaalne, kellel millised nõrgad kohad on.

Tagasi üles