Linnamuuseum avas vana reklaami näituse

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna linnamuuseumi pedagoog Kristi Paatsi tutvustab 1920.–1930. aastate turundusnippe. Pildil eestiaegsed kommipaberid.
Tallinna linnamuuseumi pedagoog Kristi Paatsi tutvustab 1920.–1930. aastate turundusnippe. Pildil eestiaegsed kommipaberid. Foto: Mihkel Maripuu

Üks ainus kord sa proovi

üht suitsu, kenamat,

ei teist siis enam soovi

kui alamjärgnevat...

Ses suitsus peitub uim sees

tuhat ja ühest ööst,

mispärast temast lugu

peab iga naine, mees!

Sel suitsul päris tore

on lõhn ja maitse veel!

– ja kuigi kest vast kare,

ta järel limpsab keel.

Loodetavasti ei kukkunud ükski tubakavastane ega terviseedendaja toolilt maha. Säärane reklaam võib olla tänapäeval keelatud, ent 1920. ja 1930. aastatel ei imestanud nende poeetiliste ridade üle keegi. Eriti mõjukaks peeti just värssreklaame, mis mõtetesse kummitama jäid ning poes kaubamärki nähes taas meelde tulid.

Paberossi suitsetamine oli argine tegevus ja selle propageerimist tol ajal veel hukka ei mõistetud. Kunstiajaloolane Jüri Hain nendib, et arusaamad reklaamist on ajaga küll kõvasti muutunud, kuid reklaamid on siiski väärtuslikud ajalooallikad, mida meenutada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles