Edu kvalifikatsioonikatsel annab rallis selge eelise

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi võistlusauto on seekord tänu suurtoetajale harjumatu disainiga.
Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi võistlusauto on seekord tänu suurtoetajale harjumatu disainiga. Foto: Timo Anis

Kuigi Rally Estonia esimene kiiruskatse sõidetakse alles homme, alustavad Euroopa meistrivõistluste arvestuses sõitvad rallimehed võistlust juba täna. Tartu ja Otepää ümbruse teedel peetava kihutamise 16 eeldatavalt parimat sõitjat heitlevad kvalifikatsioonikatsel positsiooni eest homses stardijärjekorras. Seega saab kell 14 Otepää vahetus läheduses asuval lõigul näha juba tõsist kihutamist.

Eesti rallisõprade jaoks vähetuntud kvalifikatsioonikatset kasutatakse ka mõnel MMi rallil, kuid ERC-sarja kuuluvatel võistlustel on see võistlussarja korraldaja poolt nõutud. Eksivad aga need, kes arvavad, et tegemist on puhtalt sümboolse ettevõtmisega ning tegelikult pole tähtis, kas järgmisel hommikul minna rajale esimese või kümnenda autoga – Rally Estonia peakorraldaja ja endise tipprallimehe Urmo Aava sõnul avaldab stardijärjekord tulemusele väga suurt mõju.

«Neile sõitjatele, kes püüavad kohta esikümnes või isegi esiviisikus, on stardikoht väga oluline, eriti puudutab see kruusarallisid,» rääkis Aava. «Meie ralli ajaks lubatakse kuiva ilma ja sellisel juhul on esimesed viis masinat teistele justkui tee puhastajad ning parimad teeolud peaksid valitsema järgmise kümne auto piloodile. Kõige ideaalsemad tingimused peaksid olema aga kümnendana sõites.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles