Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Vanasadamas on oodata liikluskorralduse muutust

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
D-terminalist tulevad veokid tohivad sadamast välja sõita vaid Uus-Sadama tänava kaudu, Lootsi tänavat kasutada ei tohi. | FOTO: Mihkel Maripuu

Tallinna Vanasadama terminalides laevadelt tulevatel autodel on sadama ümbruses keeruline liigelda


Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et hiljuti toimus tõesti Tallinna Sadama ja linnavalitsuse esindajate nõupidamine, kus sadam tutvustas oma plaane ja arenguid. Üks olulisi aruteluteemasid oligi liikluskorralduse muutmine Vanasadama ümbruses. Samas lisas ta, et ideid küll on, kuid midagi lõplikku pole veel otsustatud.

D-terminali ümbruses on üks idee lihtsustada autode liikumist Uus-Sadama ristmikult terminalini, praegu on seal suurtel veokitel keeruline manööverdada. Seda muudatust ei saa aga Harjo sõnul kiiresti teha, kuna esialgu tuleb lahendada maade tagastamise küsimused, millega peab tegelema linnaplaneerimisamet.

Muudatused Sadama tänaval

Kiiremini saab aga lahenduse leida Sadama tänava liiklusprobleemile, sest ka seal on autoga keeruline sõita, kui laevad sadamasse saabuvad ja sõidukid linna poole liikuma hakkavad.

Sadama tänaval on praegu kaks teineteisest haljasribaga eraldatud sõidusuunda. Harjo sõnul on üks mõte selline, et jätta Tallinki hotelli poolne tänavaosa ainult teenindavale transpordile ehk taksodele ja bussidele.

Samuti saaks seal edaspidi parkimist senisest paremini korraldada. Kõik teised laevadelt tulevad autod võiksid aga kesklinna poole sõita mööda Sadama tänava seda osa, kus praegu kulgeb liiklus terminalide suunas.

«Pärast seda ümberkorraldust hakkaks liiklus A- ja B-terminali ümbruses toimuma nii, et sadamasse pääseb ühelt poolt Sadamamarketi kaubanduskeskust ning linna teiselt poolt,» selgitas Harjo. «See eeldab aga kahe ristmiku ümberehitamist.»

Ta lisas, et transpordiametis on arutatud ka muid variante. See tähendab, et midagi lõplikku ei ole veel otsustatud.

Millal uus liikluskorraldus Vanasadama piirkonnas kehtima hakkab, ei osanud Harjo veel öelda. Kõik sõltub sellest, kui suuri ümberehitusi on vaja teha. Selge on aga see, et D-terminali juures läheb rohkem aega, sest seal tuleb esmalt lahendada maaküsimused.

Liiklus sujuvamaks

Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp märkis, et ettevõte on Vanasadama territooriumil liikluskorraldust niipalju parandanud, kui see võimalik on olnud, ja nad kavatsevad ka tänavu veel midagi ära teha. Võrreldes mõne aasta taguse ajaga on olukord märgatavalt paremaks läinud.

Ta tõi näite, et D-terminalis on kõik laevadelt maha sõitnud suured veokid suunatud Uus-Sadama tänavale, Lootsi tänava kaudu need linna sõita ei tohi. See muudatus on mugavamaks teinud sõiduautode liikumise. Terminalide juurde on veoautodele rajatud ka ooteplatsid, kus veokid saavad vajadusel oodata, kuni liiklus rahulikumaks läheb.

Ratassepa sõnul ongi Tallinna Sadama peamine eesmärk tagada Vanasadamas autode, busside ja inimeste võimalikult sujuv liikumine, kui laevad sisse tulevad. Ta märkis, et eks ummikud teki sel ajal paratamatult, kuid need on lühiajalised. Firma tellis ka sõltumatu uuringu, mis näitas, et sadamast tulevad sõidukid mõjutavad ümberkaudsete tänavate üldist liikluspilti väga vähe.

«Kui tahame liikluskorraldust sadama ümbruses veelgi parandada, siis tuleb teha kapitaalsemaid ümberehitusi ristmikel ja rajada uusi teid, aga selleks on vaja juba linnaga tihedalt koostööd teha,» ütles Ratassepp.

Kevadel saavad Tallinna Sadama ja linnaametite esindajad uuesti kokku, et plaanid juba täpsemalt paika panna.

Tagasi üles