Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Vene politsei vahistas hulga opositsionääre

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Sergei Udaltsov eile politseibussi sisenedes võidumärki näitamas. | FOTO: Reuters/Scanpix

Vene politsei eriüksus pidas eile Ostankino teletorni juures kinni vähemalt kakskümmend opositsiooniaktivisti, teiste seas Vasakrinde liidri Sergei Udaltsovi ja registreerimata Rahvavabaduse Partei kaasesimehe Boriss Nemtsovi.



Udaltsovi sõnul ähvardab teda tänaseks määratud kohtuistungil kuni 2000-rublane (ligi 52 eurot) rahatrahv. Ta vahistati eelmine kord möödunud nädala neljapäeval, süüdistatuna katses korraldada sanktsioneerimata meeleavaldus. Algul mõisteti ta kümneks päevaks türmi, kuid kohus asendas selle hiljem 1000-rublase trahviga  (ligi 26 eurot).

Eilne aktsioon, mis oli võimudega kooskõlastamata, korraldati protestiks gaasimonopolile Gazprom kuuluvas telekanalis NTV neljapäeval näidatud filmile «Protesti anatoomia». 36-minutilises linateoses väideti muu hulgas, et opositsiooni suurprotestidel osalenutele maksti selle eest raha.

Eile Ostankino juurde kogunenud protestijad skandeerisid «Häbi!» ja «Venemaa saab vabaks!». Telekeskuse ukse juurde aga rajati omalaadne altar, kuhu on toodud vanu televiisoreid, lilli, mustade lintidega pärgi ja plakateid.

Allikas politseist ütles, et kokku peeti Ostankino juures kinni 94 inimest. Ametlikke andmeid kinnipeetute kohta pole seni laekunud.

Samuti võttis politsei kinni 12 inimest, kes üritasid hommikul korraldada sanktsioneerimata protesti Maneeži väljakul.

«Protesti anatoomias» näidati inimesi avalikult sularaha vastu võtmas ja siis hiljem sel talvel Moskvas toimunud väiksele Putini-vastasele meeleavaldusele kogunemas. Paljud sellest protestist osavõtnud  ütlesid aga möödunud nädalavahetusel mitmele erameediaväljaandele, et olid tulnud kokkulepitud paika pärast reklaamile vastamist, mille oli tellinud telekanal NTV ise.

1990. aastatel Tšetšeenia sõja brutaalsuste kajastamisega tuntuks sõltumatu telekanal NTV sattus riigi kontrolli alla aasta pärast seda, kui Vladimir Putin alustas 2000. aastal oma esimest ametiaega Venemaa presidendina.

Tagasi üles